Byte & retur
Vad kan vi hjälpa dig med?
Byte & retur
Hur går jag tillväga för att göra en retur?
Fyll i retursedeln som medföljde ditt paket.
Förpacka din beställning och retursedel noggrant i en förpackning. Glöm inte lägga retursedeln i paketet innan du försluter det.
Du kan använda samma påse eller låda som du fick varorna i.
En returetikett ska nu fästas väl synligt på utsidan av försändelsen. Vi skickar alltid med en självhäftande returetikett som du enkelt kan klistra över den ursprungliga transportetiketten. Se till att den nya etiketten täcker den gamla etiketten helt. Riv annars av eller täck över den gamla etiketten.
Returetiketten låg med i ditt ursprunliga paket.
Lämna in returpaketet till ditt lokala postkontor.
Begär alltid ett leveranskvitto så att ditt paket kan försäkras. Observera att om du inte använder den medföljande returetiketten är det ditt ansvar att varorna når vårt lager.
Använd följande returadress om du inte vill använda den medföljande returetiketten:
MX Transport AB
Stenyxegatan 29
213 76 Malmö
Vad kostar en retur?
När du returnerar en vara tas din fraktkostnad i beaktning för att sätta returavgift.
Frakt | Returavgift |
---|---|
89 kr | 10 kr |
79 kr | 20 kr |
69 kr | 30 kr |
59 kr | 40 kr |
49 kr | 50 kr |
39 kr | 60 kr |
0 kr | 99 kr |
249 kr | 150 kr |
Exempel: Antag att du köper en vara och betalar 89 kr i frakt. Om du sedan väljer att returnera produkten, blir din returavgift 10 kr.
Vad gäller för reklamationer?
Om det skulle vara något fel på varan du mottagit, står vi självklart för alla kostnader och du får en full återbetalning.
Hur lång tid har jag på mig att göra en retur?
Returnera alltid inom 30 dagar från det datum du mottog din beställning. Paketet måste ha lämnats in hos transportören inom dessa 30 dagar.
Hur byter jag till en annan storlek/färg?
Returnera de föremål som ej passade. Vi återbetalar dig så snart vi mottagit varan. Lägg sedan en ny beställning för önskad storlek/färg.
Paketspårningen visar att ni fått min retur, men jag har inte hört något från er?
Efter att fraktföraren placerat returpaketet på vårt lager kan det ta upp till 5 arbetsdagar (beroende på hur många returpaket som har anlänt till vårt lager) att registrera din retur.
Returer behandlas manuellt och kräver noggrann kvalitetskontroll för att säkerställa att returer är i originalskick.
Observera att vissa transportörer kan ha den slutliga spårningsstatusen för din retur i sorteringsterminalen och den kanske inte alltid har anlänt till lagret.
Vi skickar ett returkvitto via e-post så snart din retur har registrerats och din återbetalning har behandlats.
När får jag min återbetalning för den returnerade varan?
Returprocessen kan ta upp till 14 dagar, men går oftast snabbare.
Dag 1: Du lämande in ditt returpaket till transportören.
Dag 1-4: Returpaketet anländer till transportörens sorteringscentral. Vissa transportörer slutar spåra ditt paket här.
Dag 4-9: Returpaketet anländer till vårt lager för behandling. Återbetalningen behandlas och kvittot skickas via e-post.
Dag 5-14: Det tar vanligtvis 1-5 bankdagar innan återbetalningen syns på ditt konto. I sällsynta fall kan det ta upp till 10 bankdagar, beroende på din valda betalningsmetod och bank.
Kan jag få en ny returetikett?
Ta väl vara på den medföljande returetiketten om du eventuellt behöver göra en retur. Om du behöver en ny returetikett för din retur, vänligen kontakta kundtjänst genom formuläret nedan. Vi hjälper dig gärna.
Måste returer skickas i förpackningen jag fick från er?
Alla varor du vill returnera måste vara i originalförpackningen och i originalskick. Du måste inte skicka dem i Miixi-kartongen som de kom i, men det rekommenderas. Vi rekommenderar alltid att använda återförslutningsbara förpackningar för returer då det är ett mer miljövänligt alternativ. Om förpackningen inte går att återanvända, använd en annan förpackning du har hemma. Se till att varan är säkert packad.
Kan jag returnera varor från olika beställningar i samma paket?
Vi rekommenderar inte detta eftersom det kan komplicera returprocessen. Om du har returnerat en vara från en annan beställning i samma paket, vänligen kontakta kundtjänst. Det kan ta längre tid att behandla din retur.
Vad är skillnaden på ångerrätt och öppet köp?
Ångerrätt: I enlighet med EU-lag har alla kunder på distansavtal rätt att ångra ett köp inom 14 dagar efter köpet.
Öppna köp: Miixi.se erbjuder utöver de lagstadgade 14 dagarna ytterligare 16 dagar, totalt 30 dagar, då du kan göra en retur efter att du tagit emot din beställning.