✓ Snabb leverans
✓ Alla produkter skickas från vårt svenska lager
✓ 30 dagars öppet köp

Villkor

Villkor

Gäller från den 28 december 2023

1. OM DESSA KÖPVILLKOR
1.1 Dessa köpvillkor (“Inköpsvillkoren”) gäller om du gör köp som privatperson (B2C), företag eller organisation (B2B) från www.miixi.se (“webbplatsen”). Genom att göra ett köp på hemsidan ingår du ett avtal med MX Trade AB, organisationsnummer 559322-1061. (“Miixi”, “vi” eller “oss”).

1.2 Kontakta oss via info@miixi.se.

2. SAMTYCKE OCH ORDER
2.1 Miixi säljer till kunder som agerar som privatpersoner (konsumenter), företag och organisationer. Genom att köpa på webbplatsen godkänner du dessa köpvillkor som gäller för all försäljning. Det totala ordervärdet måste vara minst 10 kr för att genomföra köpet. Du måste även vara minst 16 år och ha rätt att ingå avtal i enlighet med gällande lag.

2.2 Vid lyckat köp skickas ett kvitto till den e-postadress som angetts i samband med köpet. Ett kvitto bekräftar att vi har tagit emot din beställning, men bekräftar inte att ett bindande avtal har slutits. Ett bindande avtal ingås först när vi har bekräftat ditt köp och skickat dig den slutliga orderbekräftelsen. Om du lämnar felaktig information i kassan, om vi misstänker ett bedrägeriförsök eller av någon eventuell anledning inte kan sluta avtal innan den slutliga orderbekräftelsen skickats till dig, kan hela eller delar av din beställning i enlighet med vår policy för rättvis användning, eventuellt avvisas. I sådana fall kommer vi att meddela dig så snart som möjligt.

2.3 Ett personligt konto kommer att skapas på webbplatsen i samband med din beställning. Här kan du se dina aktuella beställningar, produkter markerade som favoriter, med mera. Du kan när som helst radera ditt konto.

3. AVGIFTER OCH BETALNING
3.1 Vid beställning gäller de priser som anges på webbplatsen vid tidpunkten för beställningen. Alla priser är i lokal valuta och inkluderar tillämplig moms.

3.2 Om något produktpris eller information som publiceras på webbplatsen är felaktig och du visste eller borde ha känt till det, kommer det priset eller informationen inte att gälla för ditt köp. I sådana fall kommer vi att kontakta dig så snart som möjligt.

3.3 Vi erbjuder en mängd olika betalningsalternativ och du kan välja vilket betalningsalternativ du vill använda. Tillgängliga betalningsalternativ visas alltid i samband med din beställning. Ytterligare avgifter kan tillkomma beroende på vilket alternativ som valts. Vi och våra betaltjänstleverantörer förbehåller oss rätten att välja vilka betalningsalternativ som vi kan erbjuda från en tid till en annan. Läs mer om betalningsmetoder och deras kostnader här.

3.4 Om du väljer att betala med kredit genom Klarna ingår du ett separat betalningsavtal med vår kreditgivare, Klarna. Följaktligen förblir rätten att få betalning från dig och alla relaterade rättigheter hos Klarna. Utöver dessa köpvillkor gäller Klarnas villkor. Se Klarna kreditvillkor här.

4. PRODUKTFAKTA
4.1 Produktbilder kan skilja sig i nyans från hur produkten uppfattas i verkligheten. Detta beror på skillnader i belysning vid fotografering och när produkten betraktas.

4.2 Information om produkter (produktbeskrivningen) kan innehålla felaktigheter. All produktinformation tillhandahålls direkt från tillverkaren av den aktuella produkten.

5. FRAKT OCH LEVERANS
5.1 Varor kommer att skickas med det fraktalternativ som valts i kassan. Information om dina alternativ finns på hemsidan och i kassan. Fraktavgifter kan tillkomma beroende på vilket fraktalternativ som valts och det totala beloppet för beställningen. Läs mer om fraktalternativ och fraktkostnader här.

5.2 Beräknade leveransdatum anges på webbplatsen och på orderbekräftelsen och kan variera beroende på vilket leveransalternativ som valts. Beräknade leveranstider som anges på hemsidan beräknas från den slutliga orderbekräftelsen och inte vid tidpunkten för beställningen. Vi strävar alltid efter att leverera beställningar inom de beräknade arbetsdagarna för leverans som anges på hemsidan och på orderbekräftelsen.

5.3 Äganderätten och risken för Produkterna övergår från Miixi till dig, kunden, efter ditt mottagande av Produkterna från transportören. Om transportören går med på att lämna varorna utanför din dörr, kommer du att anses ha tagit emot varorna när de placeras utanför din dörr, vilket bekräftas av transportörens GPS-positionering eller bilder. Kunden står för risken om paketet blir stulet efter mottagandet.

5.4 Dessa köpvillkor gäller för leveranser inom Sverige. Ta reda på om det finns fraktbegränsningar här.

6. OUTLÖST PAKET
Du ansvarar för att ta emot eller hämta ut ditt paket i enlighet med de instruktioner du får i samband med leveransen. Paket som inte hämtas ut inom den av avin angivna tiden skickas tillbaka till lagret. Vi förbehåller oss rätten att ta ut en avgift på 199 kr motsvarande fraktkostnaden om du inte hämtar ut ditt paket. Om du meddelar oss att du vill ångra ditt köp innan paketet har returnerats automatiskt, kommer vi inte att debitera dig för eventuella outtagna paket.

7. ERBJUDANDEN, RABATTKODER OCH GÅVOR
7.1 Från en tid till en annan kan vi erbjuda kampanjer, rabattkoder, presenter och andra erbjudanden (“Erbjudanden”). Ett sådant erbjudande gäller endast under den period som anges i samband med sådant erbjudande och så länge produkten finns i lager och på de villkor som anges i samband med erbjudandet. Erbjudanden kan inte kombineras med andra rabatter om det inte uttryckligen anges på hemsidan. För att delta i ett erbjudande måste du ange koden eller aktivera det aktuella erbjudandet innan du genomför ditt köp. Om du returnerar en beställd produkt kan det innebära att du inte längre uppfyller vissa villkor som gäller för erbjudandet vilket innebär att du inte längre kan få ta del av erbjudandet.
7.2 Om erbjudandet hävs eller dras tillbaka kommer dessa köpvillkor att gälla för de produkter som tidigare omfattats av erbjudandet.

8. ÅNGERRÄTT OCH ÖPPNA KÖP
8.1 I enlighet med EU:s konsumentskyddslagstiftning har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det datum då du eller din representant tog emot produkten köpt på webbplatsen.

8.2 Utöver detta finns ytterligare 16 dagar (totalt 30 dagar) tillgängliga för öppna köp. Vi erbjuder dock inte öppna köp för varor som inte är helt oanvända. Läs nedan för mer information.

8.3 Om du utnyttjar din 14-dagars lagstadgade ångerrätt har du rätt att öppna förpackningen och inspektera produkten i den utsträckning det är nödvändigt för att utvärdera dess egenskaper, egenskaper och funktioner. I ett sådant fall har du rätt att ångra ditt köp och få full återbetalning om du meddelar oss inom 14 dagar efter att du mottagit produkten. Vi förbehåller oss rätten att dra av värdet om vi behandlar produkten utöver vad som är nödvändigt för att fastställa dess natur, egenskaper och funktion. Se punkt 8.10 nedan för vad detta innebär.

8.4 Om du utövar din ångerrätt med avseende på alla produkter i beställningen (full retur), kommer vi att återbetala alla belopp som erhållits från dig exklusive fraktkostnader.

8.5 Om du använder din ångerrätt eller öppet köp med avseende på endast några av produkterna i din beställning (delretur), kommer leveranskostnaderna eller eventuella kostnader i samband med betalningen inte att återbetalas. Särskild betalning för returnerade varor, inklusive fraktkostnader för överdimensionerade/tunga varor.

8.6 Om du vill använda dina öppna köprätter efter att den lagstadgade ångerfristen på 14 dagar har gått, får du göra det i högst 30 dagar efter leverans av Produkterna, förutsatt att Produkterna är oanvända och i originalskick. De ska fortfarande vara i originalförpackning.

8.7 Varken ångerrätt eller öppna köp gäller för vissa produkter. Föremål som är olämpliga för retur av hälso- eller hygienskäl kan inte returneras om förseglingen på varan har brutits. Det finns inte heller någon möjlighet att ångra köp av produkter som har tillverkats enligt dina instruktioner eller som har fått en tydlig personlig touch. Där ångerrätten eller öppet köp inte gäller kommer detta att anges i förhållande till produkten.

Hur man ångrar ett köp
8.8 Du kan ångra ditt köp på flera olika sätt. För den smidigaste upplevelsen rekommenderar vi att du registrerar din retur via info@miixi.se och returnerar din produkt med den förbetalda returetiketten som ingår i ditt paket. Du kan även använda Konsumentverkets standardformulär för att utöva din ångerrätt. Du kan även kontakta oss via kontaktformuläret på vår hemsida. Returadressen är MX Transport AB, Stenyxegatan 29, 213 76 Malmö. Läs mer om hur du utövar din ångerrätt här.

8.9 Du är ansvarig för eventuella skador eller förluster under returfrakten på grund av din egen vårdslöshet, inklusive val av transportör, produktadressering och förpackning.

Återbetalning
8.10 Om du avbokar inom 14 dagar har du rätt att dra av det belopp som varans värde har minskat med om du har använt produkten mer än nödvändigt för att fastställa dess egenskaper och funktioner. Sådana avdrag görs enligt varans värde vid tidpunkten för returen jämfört med dess ursprungliga värde vid köptillfället. Om du vill returnera ditt köp efter att din 14 dagars lagstadgade ångerrätt har löpt ut har du rätt till återbetalning upp till 30 dagar från det att du fått produkten i ett öppet köp, förutsatt att produkten inte har använts. Varan ska vara i originalskick och i originalförpackning.

8.11 Om du ångrar ditt köp inom 14 dagar kommer vi att behandla din återbetalning via din betaltjänstleverantör inom 14 dagar från det datum du meddelar oss om annulleringen av ditt köp. Vi ger dock ingen återbetalning förrän varan returneras eller du har bevisat att varan har skickats. Återbetalningar kommer att göras med samma betalningsmetod som valdes vid köptillfället, om inte annat avtalats. Observera att det kan ta ytterligare några dagar för vår betaltjänstleverantör att hantera din återbetalning, beroende på vilket betalningsalternativ du valde vid köptillfället.

8.12 Om du använder ett utökat öppet köp omedelbart efter att de första fjorton (14) dagarna har gått, kommer vi att vänta och inspektera den returnerade produkten innan vi utfärdar en återbetalning. Öppna köp accepterar endast returer och återbetalningar om produkten är oanvänd, i originalskick och i originalförpackning.

9. KLAGOMÅL
9.1 Om produkten är defekt har du rätt att lämna in ett klagomål på den defekta produkten i enlighet med de obligatoriska konsumentskyddslagarna som gäller i ditt bosättningsland. Kunder bosatta i Sverige har rätt att framföra reklamation i 3 år från dagen för mottagandet av produkten.

9.2 För att lämna in ett klagomål, vänligen kontakta oss via kontaktformuläret på webbplatsen eller på info@miixi.se. Vår kundtjänst hjälper dig sedan vidare med ditt klagomål. Returadressen är MX Transport AB, Stenyxegatan 29, 213 76 Malmö. Om du vill klaga på produkten, vänligen kontakta oss så snart som möjligt efter att du upptäckt felet. Att klaga inom två månader efter att ett fel upptäckts anses alltid vara rimligt.

9.3 När vi har mottagit produkten som du har klagat mot och klagomålet har validerats, kommer vi att utfärda en återbetalning i enlighet med tillämplig lag. Detta innebär att defekten kommer att åtgärdas eller att den defekta produkten ersätts med en ny produkt. Om inget av dessa alternativ är möjligt har du rätt att begära ett prisavdrag motsvarande felet eller häva ditt köp i enlighet med gällande lag. Du har även rätt till ersättning för dina skador i enlighet med gällande lag. Observera att vi förbehåller oss rätten att avvisa alla reklamationer om produkten visar sig inte vara defekt i enlighet med tillämplig lag. Om reklamationen inte är motiverad enligt gällande konsumentlag förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift på 199 kr motsvarande fraktkostnaderna.

10. POLICY FÖR RÄTTVIS ANVÄNDNING
10.1 För att handla på Miixi.se måste du:

Ha viljan att behålla de beställda varorna. Att det måste finnas en vilja att behålla de beställda varorna hindrar dig inte på något sätt från att ångra dem senare. Du har alltid lagstadgad ångerrätt enligt våra köpvillkor.

Du får inte försöka vilseleda oss angående din identitet eller felaktigt framställa dig själv som konsument för att handla hos oss.

Använd inte onödig press eller hota personal i samband med köp, returer eller vid kontakt med kundtjänst.

Du får inte försöka begå bedrägeri eller på annat sätt med avsikt att bryta mot någon tillämplig lag.

10.2 Exempel på beteende som kan anses vara ett brott mot vår policy för rättvis användning inkluderar:

– Ett mycket ovanligt köp- och returbeteende som tyder på att kunden inte hade för avsikt att behålla den tidigare beställda produkten.

– Att utge sig för att vara en konsument som vill handla av oss, men sedan till exempel sälja varorna i din egen affärsverksamhet.

– Felaktigt returnera en produkt som köpts för företagsfotografering och med hänvisning till ångerrätten eller öppet köp, som endast gäller konsumenter.

– Försöka utföra bedrägeri för att få bonuspoäng eller missbruka rabattkoder, gåvor eller erbjudanden eller underlätta/bidra till falska beställningar för att få ersättning från oss.

– Försök att på ett felaktigt sätt påverka eller skrämma vår personal för att få utökade returrättigheter jämfört med våra köpvillkor eller lag.

– Bedrägliga handlingar i samband med returer, såsom utbyte eller förfalskning av etiketter eller prislappar, eller falska påståenden om förlorade produkter.

10.3 Miixi förbehåller sig rätten att neka alla beställningar och är inte skyldiga att ingå något försäljningsavtal på webbplatsen. Miixi säljer endast till konsumenter och företag och ett bindande köp slutförs först vid mottagande av en slutlig orderbekräftelse inklusive ett kvitto från oss. Miixi kan neka en Kunds beställning om vi har rimliga skäl att misstänka att Kunden har brutit mot vår villkor.

10.4 Vår bedömning av om du har brutit mot vår policy för rättvis användning baseras på ett antal icke-diskriminerande kriterier. Dessa standarder tar hänsyn till systematiskt avvikande beteende. Beställningar som riskerar att avvisas enligt vår policy för rättvis användning kan identifieras av vår personal eller av algoritmer som läser ovanliga mönster i ditt köp- och returbeteende. Algoritmen beaktar och behandlar personuppgifter i form av köpfrekvens och tid, ordersammansättning, returhistorik och kringgåendeförsök med falsk identitet. Det slutgiltiga beslutet att acceptera eller avslå en beställning tas alltid av vår personal. Om din beställning avvisas kommer du att meddelas via e-post skickat till den e-postadress du angav när du gjorde din beställning. Om vi meddelar att du har avböjts från att handla hos oss kommer det beslutet att gälla för dig oavsett din profil eller e-postadress. Du får inte försöka kringgå detta beslut på något sätt. Genom att agera i någon annans namn, utgör ett sådant bedrägeri i sig ett brott mot vår policy för rättvis användning.

10.5 MX Trade AB (organisationsnummer 559322-1061) är personuppgiftsansvarig för den behandling av personuppgifter som utförs under vår policy för rättvis användning. Se vår integritetspolicy för information om hur vi behandlar dina personuppgifter och vilka rättigheter du har. Syftet med att behandla dina personuppgifter är att upprätthålla vår policy för rättvis användning och den rättsliga grunden för behandlingen är att balansera intressen. Vårt legitima intresse är att göra det möjligt för oss att kontinuerligt utvärdera och agera i händelse av försök att missköta eller bryta mot lagen, och att i övrigt upprätthålla vår policy för rättvis användning. Som utgångspunkt behandlar vi historisk och aktuell information om ditt köp- och returbeteende under en period av ett år när vi utvärderar om du har brutit mot vår policy för rättvis användning. I vissa fall kan vi dock behandla data under längre perioder, till exempel när köpmönster är oklara, vi misstänker långvariga överträdelser av vår policy för rättvis användning eller när du begär en granskning. Information om att du avböjs att göra ett köp hos oss kommer att sparas i upp till tre år från datumet för ditt senaste avslag.

10.6 Om vi har rimliga skäl att misstänka att du har brutit mot vår policy för rättvis användning, kommer vi att försöka göra en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt. Du har alltid rätt att begära en granskning genom att kontakta info@miixi.se.

10.7 Observera att vår policy för rättvis användning inte på något sätt hindrar dig från att utöva dina lagstadgade rättigheter till 14-dagars ångerrätt eller 30-dagars öppna köp när du har genomfört ett bindande köp hos oss. Vår policy för rättvis användning kan dock hindra dig från att ingå ett avtal med oss i vissa fall.

11. VÅRA SKYLDIGHETER
11.1 Om din produkt är defekt eller leverans är försenad, kommer vi att ansvara för eventuella skador som du lider till följd av defekten eller förseningen, med förbehåll för tillämpliga tvingande konsumentskyddslagar. Vi kommer dock endast att vara skadeståndsskyldiga om du har vidtagit rimliga åtgärder för att begränsa skadorna. Därför ansvarar vi inte för eventuella skador som hade kunnat undvikas om rimliga åtgärder hade vidtagits.

11.2 Vi ansvarar inte för skador orsakade av oförutsedda omständigheter utanför vår kontroll. Effekterna av krig, naturkatastrofer eller pandemier klassificerade av WHO som inte var rimligen förutsebara (force majeure). Du har dock alltid rätt att ångra ditt köp i enlighet med konsumentskyddslagar.

12. VILLKOR FÖR KÖP
12.1 Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa köpvillkor, men de köpvillkor som överenskommits vid köptillfället kommer alltid att gälla för det köpet. Alla ändringar kommer att återspeglas i den senaste versionen av köpvillkoren som publiceras på webbplatsen. Ändringar träder i kraft från det ögonblick du accepterar köpvillkoren, det vill säga i samband med ett nytt köp på webbplatsen.

12.2 Dessa köpvillkor ska tolkas och tillämpas i enlighet med svensk lag. Om någon bestämmelse i dessa köpvillkor anses ogiltig eller omöjlig att verkställa av en domstol med behörig jurisdiktion, myndighet eller alternativt tvistlösningsorgan, ska resten av denna bestämmelse och alla andra bestämmelser i dessa köpvillkor förbli giltiga och fullt verkställbara i enlighet med tillämplig lag.

13. FRÅGOR, KLAGOMÅL ELLER TVISTER
13.1 Om du har några frågor eller klagomål angående din beställning är du välkommen att kontakta oss. Du kan enkelt kontakta oss genom kontaktuppgifterna som anges i början av dessa köpvillkor.

13.2 I händelse av en tvist kommer vi att följa beslutet från ett annat tvistlösningsorgan. I Sverige kan du kontakta Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Du kan kontakta ARN via deras hemsida eller genom att skriva till Box 174, 101 23 Stockholm.

13.3 Du har också möjlighet att lämna in ett klagomål via EU:s webbaserade plattform för tvistlösning.

13.4 Oavsett det föregående kan tvister också lösas i behörig domstol på kundens hemort.

Hittade du inte vad du sökte?

Vi finns här för att svara på dina frågor.
Använd formuläret nedan för att komma i kontakt med vår kundtjänst.

Spåra paket

Möjlighet att följa din leverans

från vårt lager till din dörr.

Snabb leverans

Alla produkter skickas direkt

från vårt svenska lager.

Säker betalning

Betala säkert med kort, Swish

eller faktura via Klarna.

Trygg affär

Behöver du hjälp?

Vår kundtjänst hjälper dig.

Miixi.se är en omfattande e-handelsplattform som erbjuder ett brett sortiment av produkter för barn, baby, skönhet, hälsa, mode, leksaker och heminredning. Bland vårt sortiment hittar du barnvagnar från kända märken som Baby Jogger och Emmaljunga, vilka är kända för sin kvalitet och hållbarhet. För bilresan erbjuder vi säkra och bekväma bilstolar från tillverkare som Doona och Joie, som garanterar trygghet och komfort för de små.

Vår barn- och babysektion innehåller allt från matningslösningar från Philips Avent och Mam till mysiga barnmöbler från Troll. Inom skönhet och hälsa finner du produkter från välkända varumärken som Gillette och Oral-B, som erbjuder allt från rakhyvlar till tandvård.

Vi har även ett brett utbud av kläder för barn och vuxna, inklusive det lekfulla LEGO Kidswear och det färgglada Color Kids, som båda är perfekta för aktivt uteliv. För lekfulla stunder har vi ett stort urval av leksaker, från de klassiska LEGO-byggsatserna till de detaljerade Siku-modellfordonen.

För den som vill försköna sitt hem erbjuder vi ett brett utbud av heminredningsprodukter från Sebra, som kombinerar stil och funktionalitet. Kknekki är ett populärt klädesaccessoarmärke som vi stolt erbjuder, känt för sina trendiga och funktionella håraccessoarer.

För den som söker effektiva städ- och rengöringsprodukter har vi ett omfattande utbud, inklusive välkända märken som YES och Vanish, som är synonyma med kvalitet och pålitlighet. Hos Miixi.se hittar du allt du behöver under ett och samma tak, med en blandning av tradition och innovation som tillgodoser varje kunds behov.

Klarna
Visa
Mastercard
MX Transport
Postnord
Copyright © 2023 Miixi
0
    0
    Varukorg:
    Din varukorg är tom
    ✓ Snabb leverans
    ✓ Fri frakt* över 499 kr
    ✓ 30 dagars öppet köp
      Beräkna frakt