Reklamation
Vad kan vi hjälpa dig med?
Reklamation
Hur gör jag för att anmäla en skadad försändelse?
Om en eller flera produkter anländer skadade eller saknade ska du genast maila till support@miixi.se.
För snabbast bearbetning, vänligen inkludera följande:
– Ett foto på paketet med fraktsedel synlig.
– Bilder på skadade föremål eller information om saknade föremål.
När vi fått ditt e-postmeddelande kommer vi att tillhandahålla mer information och support så snart som möjligt och hjälper dig hela vägen.
Vad gör jag om det saknas produkter?
Kontrollera först att varan inte står angiven som slut i lager i din orderbekräftelse.
Läs mer om varor som tagit slut i lager
Kontrollera sedan om paketet är skadat. Om paketet är skadat ska du genast maila support@miixi.se.
För snabbast bearbetning, vänligen inkludera följande:
– Ett foto på paketet med fraktsedel synlig.
– Bilder på skadade föremål eller information om saknade föremål.
När vi fått ditt e-postmeddelande kommer vi tillhandahålla mer information och support så snart som möjligt och hjälper dig hela vägen.
Om paketet inte är skadat, vänligen kontakta kundservice via support@miixi.se och meddela oss om de saknade föremålen.
Min reklamation har blivit godkänd, får jag en ny vara automatiskt?
Tyvärr kan vi inte erbjuda en automatisk försändelse av en ny vara. Detta är på grund av system- och säkerhetsrelaterade faktorer. Vi skulle uppskatta om du kunde beställa varan igen om den finns i lager. Om priset har ändrats från den ursprungliga beställningen kommer vi naturligtvis att erbjuda varorna till samma pris.
Vänligen kontakta kundtjänst eller svara på den aktuella e-postkonversationen och ange ditt nya ordernummer. Vi kommer senare att justera priset och ta bort eventuella extra fraktkostnader.
Vad gör jag om en vara är defekt?
Om du får en defekt vara kan du returnera den. Ange orsak som “Produkt defekt”. Vi kommer att återbetala dina pengar i enlighet med detta.
Om det är en mindre defekt kan du lämna in ett klagomål till kundtjänst, som kommer att överväga en lämplig ersättning. På så sätt kan kunden spara produkten och förlänga produktens livslängd och bidra till en mer miljövänlig lösning.
Hur gör jag för att reklamera en vara?
Det kan finnas flera anledningar att reklamera en felaktig vara. Till exempel om varan är bristfällig, fungerar dåligt eller är trasig, inte stämmer överens med informationen du har fått, eller om varan är inte anpassad efter ändamålet.
Reklamationen måste vara giltig och inte relaterad till felaktig användning av produkten.
Du har rätt att lämna in ett klagomål på produkten inom 3 år från det datum du mottog produkten. Du måste göra anspråk på varan inom “skälig tid” efter att du upptäckt felet. Vi rekommenderar att du gör en reklamation så snart som möjligt, dock senast två månader efter att du upptäckt felet. Vi rekommenderar att du slutar använda produkten medan vi behandlar ditt klagomål.
För att kunna behandla ditt klagomål behöver vi följande information inskickad till oss.
1. En tydlig beskrivning av defekten och hur den uppstått.
2. Datum för upptäckt av defekten.
3. Tydlig defektbild och fullständig fram- och bakvy av produkten. Om du reklamerar skor måste du även bifoga ett foto på sulan under skon.
4. Maila informationen till support@miixi.se eller använd kontaktformuläret nedan.
När vi har mottagit bilderna och den information som krävs kommer vi att behandla ditt klagomål och återkomma till dig så snart som möjligt.