Vanliga frågor
Vad kan vi hjälpa dig med?
Vanliga frågor
Vad är Miixis fraktkostnad och leveranstid?
Vi strävar alltid efter att leverera dina beställningar så snabbt och effektivt som möjligt. Leveranstiden är en uppskattning som räknas ut från det att paketet skickas. Räkna med längre handläggningstider för större beställningar.
Olika fraktalternativ är tillgängliga just för dig och visas i kassan när du beställer.
När din beställning har packats kommer du få två e-postmeddelanden, en orderbekräftelse från oss som gäller som kvitto, och ett mail från transportbolaget där du hittar alla uppgifter för att följa din försändelse hela vägen. Alla beställningar skickas med PostNord eller MX Transport.
Uppskattad leveranstid: 1-2 arbetsdagar.
Fraktpriset bestäms via paketets vikt och dimensioner.
Fri frakt gäller om du beställer för mer än 499 kr och paketets vikt understiger 3 kg och ej är skrymmande.
• Beställningar som väger 0-5 kg: 39-59 kr
• Beställningar som väger 5-10 kg och inte är skrymmande: 79 kr
• Paket med vikt 10–15 kg: 99 kr
• Skrymmande varor och paket med vikt över 15 kg: 199 kr
• Övrigt gods, varor som levereras på pall: 500 kr
Som kund kan man välja flera olika fraktalternativ. För alternativet Varubrev gäller Postnords maxmått 325x220x62 mm. Är det större än så väljs ett annat alternativ automatiskt för att paketet ska kunna levereras.
Ett giltigt ID krävs vid hämtning av paketet.
Kan jag hämta min beställning från ert lager i Malmö?
Nu erbjuder vi även upphämtning direkt från vårt lager. Välj Hämta i butik som leveranssätt i kassan.
Öppettider: Vardagar 08:00-16:00
Adress:
Miixi.se/MX Transport ABStenyxegatan 29
213 76 Malmö
Ett giltigt ID och ordernummer krävs vid hämtning av paketet.
Vad händer efter att jag har lagt en beställning?
Du kommer att få ett e-postmeddelande inom några minuter som bekräftar att din beställning har tagits emot.
Din beställning packas.
När din beställning har packats får du en orderbekräftelse och kvitto via e-post. Ett separat mail kommer sen från transportbolaget som tagit hand om försändelsen. Här hittar du spårningslänk så att vi kan följa försändelsen hela vägen hem till dig (95% av alla beställningar anländer dag 2).
Behöver du mer information om när din beställning kommer?
Vilka betalningsmetoder kan jag välja mellan?
Med Klarna kan du genomföra din order direkt och ta del av alla förmåner du får när du handlar med Klarna. Du kan välja mellan en mängd olika betalningsmetoder: kort, faktura, banköverföring eller Swish.
Om du väljer att betala med bankkonto debiteras pengarna 1-2 bankdagar efter att vi skickat din beställning. I det osannolika fallet att vi inte kan ta ut dina pengar skickar vi istället en faktura till den e-postadress du använde när du genomförde ditt köp.
Delbetalning gör att du kan dela upp kostnaden för ditt köp upp till 36 månader.
Läs mer om Klarna Delbetalning
Vi erbjuder även ”Få först. Betala sen” vilket betyder att du får hem dina varor först och sen kan fundera lite innan du betalar din faktura.
Läs mer om Klarna “Få först. Betala sen.”
Swish är en mobil betaltjänst som gör det enkelt, snabbt och säkert att betala genom att logga in i Swish-appen och ange dina betalningsuppgifter. Få betalningsbekräftelse i appen direkt efter att du har godkänt köpet med ditt BankID.
Jag glömt mitt lösenord, vad gör jag?
Du kan återställa ditt lösenord genom att ange din e-postadress här:
En återställningslänk skickas till din e-postadress.
Hur går jag tillväga för att göra en retur?
Fyll i retursedeln som medföljde ditt paket.
Förpacka din beställning och retursedel noggrant i en förpackning. Glöm inte lägga retursedeln i paketet innan du försluter det.
Du kan använda samma påse eller låda som du fick varorna i.
En returetikett ska nu fästas väl synligt på utsidan av försändelsen. Vi skickar alltid med en självhäftande returetikett som du enkelt kan klistra över den ursprungliga transportetiketten. Se till att den nya etiketten täcker den gamla etiketten helt. Riv annars av eller täck över den gamla etiketten.
Returetiketten låg med i ditt ursprunliga paket.
Lämna in returpaketet till ditt lokala postkontor.
Begär alltid ett leveranskvitto så att ditt paket kan försäkras. Observera att om du inte använder den medföljande returetiketten är det ditt ansvar att varorna når vårt lager.
Använd följande returadress om du inte vill använda den medföljande returetiketten:
MX Transport AB
Stenyxegatan 29
213 76 Malmö
Vad kostar en retur?
När du returnerar en vara tas din fraktkostnad i beaktning för att sätta returavgift.
Frakt | Returavgift |
---|---|
89 kr | 10 kr |
79 kr | 20 kr |
69 kr | 30 kr |
59 kr | 40 kr |
49 kr | 50 kr |
39 kr | 60 kr |
0 kr | 99 kr |
249 kr | 150 kr |
Exempel: Antag att du köper en vara och betalar 89 kr i frakt. Om du sedan väljer att returnera produkten, blir din returavgift 10 kr.
Vad gäller för reklamationer?
Om det skulle vara något fel på varan du mottagit, står vi självklart för alla kostnader och du får en full återbetalning.
Hur gör jag för att anmäla en skadad försändelse?
Om en eller fler produkter anländer skadade eller saknade ska du genast maila till support@miixi.se.
För snabbast bearbetning, vänligen inkludera följande:
– Ett foto på paketet med fraktsedel synlig.
– Bilder på skadade föremål eller information om saknade föremål.
När vi fått ditt e-postmeddelande kommer vi tillhandahålla mer information så snart som möjligt och hjälper dig hela vägen.
Hur använder jag en rabattkod?
En rabattkod är en kod som kan användas för att få rabatter på Miixi.se. Rabattkoder används ofta i samband med olika kampanjer.
Lägg till de produkter du vill köpa i varukorgen och klicka på varukorgsikonen.
Klicka på “Har du en rabattkod?”. Ange koden i rutan. Ange koden exakt som den visas. Om du lägger till mellanslag mellan tecken känns inte koden igen.
Tryck på “Lägg till” för att dra av rabatten från din beställning. Beloppet du har sparat visas i prissammanfattningen.
Observera att vissa varor ibland inte ingår i kampanjen och blir därför inte rabatterade. Har du inga varor i din varukorg som ingår i kampanjen kan du inte lägga till rabattkoden, men har du minst en vara i varukorgen som ingår i kampanjen så kan du lägga till rabattkoden och endast de varor som ingår i kampanjen blir rabatterade.
Hur använder jag mitt presentkort?
Ditt presentkort har ett saldo som kan användas vid flera olika köptillfällen tills det är förbrukat.
Ditt presentkort innehåller en kod som kan användas på Miixi.se.
Lägg till de produkter du vill köpa i varukorgen och klicka på varukorgsikonen.
Klicka på “Har du en rabattkod?”. Ange koden i rutan. Ange koden exakt som den visas. Om du lägger till mellanslag mellan tecken känns inte koden igen.
Tryck på “Lägg till”. Beloppet du har sparat visas i prissammanfattningen.
Presentkortet är en värdehandling och används som betalmedel. Presentkortet kan inte lösas in mot kontanter. Du kan ej använda presentkort för att köpa nya presenkort.
Vid presentkortsförsäljningen utgår ingen moms. Momsen redovisas först vid nyttjandet av presentkortet.