Leverans
Vad kan vi hjälpa dig med?
Leverans
När får jag fri frakt?
Fri frakt gäller om du beställer för mer än 499 kr och paketets vikt är max 3 kg.
Vilka fraktalternativ finns hos Miixi.se?
Olika fraktalternativ är tillgängliga just för dig och visas i kassan när du beställer.
Fraktpriset bestäms via paketets vikt och dimensioner.
• Beställningar som väger 0-5 kg: 39-59 kr
• Beställningar som väger 5-10 kg och inte är skrymmande: 79 kr
• Paket med vikt 10–15 kg: 99 kr
• Skrymmande varor och paket med vikt över 15 kg: 199 kr
• Övrigt gods, varor som levereras på pall: 500 kr
Som kund kan man välja flera olika fraktalternativ. För alternativet Varubrev gäller Postnords maxmått 325x220x62 mm. Är det större än så väljs ett annat alternativ när beställningen packas för att paketet ska kunna levereras.
Vad är Miixis leveranstid?
Uppskattad leveranstid: 1-2 arbetsdagar.
Vi strävar alltid efter att leverera dina beställningar så snabbt och effektivt som möjligt. Leveranstiden är en uppskattning som räknas ut från det att paketet skickas. Räkna med längre handläggningstider för större beställningar.
När din beställning har packats kommer du få två e-postmeddelanden, en orderbekräftelse från oss som gäller som kvitto, och ett mail från transportbolaget där du hittar alla uppgifter för att följa din försändelse hela vägen. Alla beställningar skickas med PostNord eller MX Transport.
Kan jag hämta min beställning från ert lager i Malmö?
Nu erbjuder vi även upphämtning direkt från vårt lager. Välj Hämta i butik som leveranssätt i kassan.
Öppettider: Vardagar 08:00-16:00
Adress:
Miixi.se/MX Transport AB
Stenyxegatan 29
213 76 Malmö
Ett giltigt ID och ordernummer krävs vid hämtning av paketet.
Hur kan jag spåra min beställning?
Du hittar en spårningslänk i e-postmeddelandet som skickas ut när beställningen är på väg. Den här länken tar dig till transportörens spårningssida med fraktinformation.
Det kan ta upp till 24 timmar (mån-fre) innan spårningen uppdaterats efter att du fått e-postmeddelandet.
Kan jag ändra leveransadressen?
Tyvärr inte. Leveransadressen som angavs i kassan kan inte ändras efter att beställningen har genomförts. Om paketet inte kan hämtas kommer paketet att returneras automatiskt. Vi tar då automatiskt ut en returavgift. Hör av dig till vår support om du inte kommer kunna hämta ut ditt paket.
Vilka länder skickar ni till?
Vi tar endast emot beställningar inom Sverige.
Behöver jag betala tull eller importskatt?
Nej, inga tull- och importavgifter tillkommer.
Kan jag få min leverans till en postbox?
Av säkerhetsskäl skickar vi inte till postboxadresser.
Vad är fraktavgiften för stora/tunga föremål?
Om du köper vissa produkter som är överdimensionerade eller tunga tillkommer en mindre fraktkostnad.
Fraktavgifter som gäller för specifika produkter visas i kassan.
Fraktkostnaden varierar beroende på varans storlek och vikt.
Observera att produktens originalförpackning kan vara större än produktens angivna mått.