Club Miixi
Vad kan vi hjälpa dig med?
Club Miixi
Hur går jag med i Club Miixi?
Vill du gå med i Club Miixi kan du göra det här! club.miixi.se
När du gör en beställning hos oss har du också valet att gå med i Club Miixi med den e-postadress du anger när du gör din beställning.
Innan du loggar in för första gången måste du skapa ett lösenord. Du kan skapa ett lösenord genom att ange din e-postadress här:
Om du glömmer ditt lösenord kan du också återställa det vid senare tillfälle.
Jag glömt mitt lösenord, vad gör jag?
Du kan återställa ditt lösenord genom att ange din e-postadress här:
En återställningslänk skickas till din e-postadress.
Kan jag stänga e-postutskicken från er?
Ja. Längst ner i nyhetsbrevet finns en länk för att avsluta din prenumeration. Du kan när som helst återanmäla dig till vårt nyhetsbrev.
Hur kan jag få ett utdrag på de personuppgifter ni har sparat om mig?
Du kan när som helst begära ut all din personliga data från oss.
Kontakta oss med formuläret nedan.
Hur tar jag bort mitt konto?
Om du vill ta bort ditt konto behöver du kontakta oss via formuläret nedan.
Du kommer få ett bekräftelsemail där du måste godkänna att du raderar ditt konto.
All information om dig kommer inte att raderas från vårt system och vissa uppgifter kommer att finnas kvar.
Både vi och våra kunder har rättigheter och legitima intressen som vi vill skydda. Utöver detta finns ett lagkrav på att uppgifter om dig ska lagras under en tid. Nedan har vi försökt berätta så tydligt som möjligt vilka uppgifter som fortfarande behandlas efter din begäran och denna bekräftelse, men om du har några frågor är du välkommen att kontakta oss.
Juridiska skyldigheter (6.1.c GDPR)
Vi behöver lagra vissa personuppgifter för att uppfylla våra redovisningsskyldigheter. Till exempel verifikationer (fakturor, kvitton etc.) som beskriver och bekräftar affärshändelser mellan dig och oss. Dessa uppgifter lagras i 7 år från det kalenderår då transaktionen äger rum.
Kontraktskrav (6.1.b GDPR)
Information om köp du gör hos oss kommer att behandlas tills vi uppfyllt våra avtalsenliga förpliktelser (genom våra försäljnings- och leveransvillkor).
Vitala intressen för dig och Miixi (6.1.f GDPR)
Eftersom vi är ansvariga för våra produkter angående produktvarningar och produktåterkallelser, genom domstolars eller myndigheters beslut (defekta produkter eller hälsoskadliga produkter), kommer vi att behöva dina kontaktuppgifter så länge vi anser nödvändigt med tanke på produktens livslängd. Miixi lagrar information om dina köp, även om du inte har ett kvitto, för att du ska kunna hävda dina rättigheter enligt konsumentlagstiftningen. Till exempel om din reklamations- och ångerrätt inte har löpt ut. Miixi förbehåller sig också rätten att fortsätta att behandla uppgifter om dig för att försvara rättsliga anspråk i händelse av en tvist, förutsatt att vi gör det mot bakgrund av den process och tidsramar som är tillgängliga för överklagande, men endast om det finns en giltig anledning.